Monday, November 15, 2010

::: Merisik Day ::

Salam all the readers....

Lambat betol aku update ttg my ''Merisik Day'' Dah nak masuk 2 bulan br terhegeh2 aku coret2 dlm blog ni.Bukan ape, br sekarang aku bersedia nk share dgn kwn2 semuanya.before ni msh malu2 kucing lg.. (uwekkkkksss)

Okies.Actually acara merisik aku ni spontan/agak2 brutal juga ar.Memang xprepare langsung.Sungguh kelakar.
Kami berdua dh lama kenal(9thn++)..lama kan?lau kawen tu ..anak dh 6 agakmya..hahahhaha..Thn ni raya aku cuti lama/sakan.be4 raya tu aku dh ckp ngn man, suruh family pihak lelaki dtg la merisik aku..sbb ayah aku ni dh bising2 tgk man ni asyik bwk ank daranya kehulu hilir.So lbh manis hantar tanda.aku pun phm, ayah mn xsygkan ank..so man ckp insyallah raya nnti dia nk suruh mak n abang die dtg.tp man ckp 50% tau..so sejak dr tu aku xamik port pun..wait n see..

Then, hari raya ke 4 tu pg2 man msg:

'' Syg, cincin saiz brp??? ''Abg kat bandar ngn mak ni..nak beli cincin.."

Aku terkedu kejap...dgn senyum mcm kerang busuk aku reply laju2..

'' Eh jd ke merisik??tak tahula..beli je la..''Bila nk dtg??

Man reply:

'' Mlm ni kot,Insyallah plus nk dtg beraya sekali..''


Aku pun laju2 bgtau mak yg ckp Man & Family nk dtg beraya n merisik..Masa tu dlm pukul 11 tghari..Ptg tu sempat aku pergi beraya ngn kawan2 n ape lg kwn yg 1st akku bgtau..my bff Uya..biasa ar die mmg wajib kena tahu. :P..mmg mcm xpercaya jer..

Mlm tu, pas magrib aku bersiap2..rasanya 3 pasang baju aku try, semuanya xkena..mak pun dh geleng2 kepala..Padahal mak Man aku dh lama kenal..& rumah Man pun xjauh dlm 15mnt je dr rumah aku..Mlm tu kebetulan kwn abah ade dtg.maklumlah raya, mn la tau sape nk dtg xkan nk halau kot..


Pukul 9 mlm , sampailah rombongan family Man.Isk... Man ckp 3 org jer..Tgk2 semua dtg..terkezut gak ar.Dlm 9 org dewasa..aku msk mee kari.nsb baik la byk aku msk.Ayah aku suka la..& berborak2 dgn abg n abg ipar Man..aku mcm biasa uat ayu2 hidangkan air/makanan..ketar beb..rsa jantung ni nk jatuh jer..he3

Dah settle mkn n bincang2, Mak Man bg cincin kat aku..n ckp kat aku.." Kalau xmuat cincin tu, tukarla'' aku pun senyum...YESSS!!!!dalam hati aku berkata2...He3..Dah bye2..antar family MAN balik..laju2 msuk bilik n tgk..OHHH..comel nya cincin...n sarung..X MUAT!!!!..ha3..adeh..kelakar2..

Pakcik aku ckp..( Man tu, bukan nk risik aok..tp akk awk..sbb tu cincin tu kecil" )
Hampeh Piktam..sempt lg buat lawak..mentang2 kakak aku kurus..

Esok Pagi aku keluar ngn Man..N gi kedai emas tukar yg besar cikit..jari aku ni kembang byk,ha3..SUKA HATI..bila tgk cincin kt my jari manis..


Dalam kereta Man ckp.." suka tak cincin tu??Alhmadulillah akhirnya syg dh dirik oleh family abg..""
SWEET SGT...SAYANG MAN!!!!


Okies...CINCIN ni simple je...cukuplah utk merisik kan kan...


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




My finger yg hitam tu sila abaikan..ok.. :)





HOPEFULLY KAMI BERDUA MELANGKAH KE ALAM RUMAHTANGGA SATU HARI NANTI..AMIN



------------------Wassalam-------------------------------

No comments:

Save the Date


* Merisik : 13/9/2010
* Engagement: Maybe No
* Solemization: 21Oct2011
* HerReception:22Oct2011
* HisReception:23Oct2011