Tuesday, November 15, 2011

Baju Nikah.......

Assalamualaikum gojes2 semua..
Monday..Lazy day..(4me only)..baru terlelap 5minit sbb mkn lontong.
Tak senonoh kan?Dalam opis pun boleh melentok kat meja.=p
Nak update sikit..tapi as a draft only esok baru post,
Liza xbawak hard disk,picca semua dalam tu...

Ok 4 ur information..Baju nikah Liza adalah hak milik Liza sendiri..
Liza beli kain lace ni di Bandung, Indonesia bulan April yang lalu..
My Details ttg persalinan Lelaki & Perempuan sprt berikut:-

Persalinan Nikah:-

* Theme : Biru Turqoise + Pink
* Material : sutera thai (L) VS Lace
* Jenis baju : Baju Melayu vs Kurung Moden
* Price : RM 0 (include tailor ) vs Rm 80/meter Lace & RM 5/meter (satin)
* Tailor : RM 380 ( kain baju melayu (4m) + samping + upah sepasang baju
perempuan
* Masa siap : 1 Bulan

Untuk pengetahuan semua,tailor Liza ni orang Bandung.Kebetulan Byzura (blooggers) pernah menggunakan perkhidmatan Ian (Tailor) so, Liza pun contact from Byzura.Harga yg charge amat berpatutan & jahitan sgt kemas.Baju Liza Ian pos dr Bandung ke Malaysia.

Baju Liza actly sgt kosong.So,first time seumur hidup Liza menjahit manik
Untuk baju nikah ni.Agak kelakar la.Nak hantar upah manik/beading xmampu
so Liza pun memberanikan untuk mencuba jahit manik.Agak kucar kacir & serabut tapi xpelah..Cost untuk manik baju ni sgt murah sbb Liza jahit sikit je , xsampai rm20.Tak habis pun manik yg Liza beli.

Time to layan hasil jahitan manik Liza..Sila scroll down..hihihihi...Next entry DIY Veil & Tudung..................

:::: Me & Husband :::



::: My baju nikah :::

1 comment:

amiemohammad said...

Hye,
bole bg detail tailor kat i?
email to: amiemohammad@yahoo.com

Save the Date


* Merisik : 13/9/2010
* Engagement: Maybe No
* Solemization: 21Oct2011
* HerReception:22Oct2011
* HisReception:23Oct2011