Monday, February 7, 2011

Duit Maybank Lesap Part III

-------------- SALAM SEMUA ----------------------

Hai kwn2 blogger.
Aku nk citer skit..ingat x entry psl duit aku hilang dlm MYBANK2U tu ( last month )..Sampai sekarang nothing from pihak bank.ckap 3 mggu tp ni dh nk msuk 1 month.
Td aku tergerak nk tel la, so mcm biasa tel operator bhgian customer service.
Kali ni exec lelaki yg jawab.Apa yg aku nk mrh ni..staff2 mybank ni semua ckp lain2.tensen aku!!

1. Masa hilang dulu,dorang dah terminate akaun,aku xblh login mybank2u lg.So minah tu suruh aku buka akaun baru.noktah!!!

2. 2nd week kemudian, aku tel lagi,tnya perkembangan kes aku, operator ( perempuan juga ) suruh buka akaun br. Noktah!! masa tu result msh pending.Mnta aku tggu pihak maybank akan bg surat or call

*** Aku xbuat2 akaun baru sbb malas, mn aku nk cr duit rm250 buka akaun br.Then mggu lps boleh kawan aku bayar hutang rm100 dlm akaun aku yg dah terminate tu!!yg pelik akaun aku dah terminate tu lepas je msuk duit xkena reject langsung.Conclusion baki dr Rm 48 up kepada rm148..so xkan aku nk burn mcm tu..so kn gigih nak balik baki tu.


3. Hari ni..selepas sebulan kejadian tu ,aku call.. operator @ exec lelaki yg jawab.Dgn sopan santun dia ckp kes aku dia xblh checking lg,,dia amik data aku n esok dia akan follow up..then aku cerita la pasal nk amik duit balance tu.Dia ckp xpyh buka akaun baru juz apply kad baru jer..


eeeeeee bangang nya maybank ni..kejap suruh itu suruh ini. pelik la dorang ni..masing2 semua ckp lain2..bengang btol aku..kalau tau buat kad baru je dah lama aku buat..dia ckp dgn kad baru ( ada no siri baru ) yg tu br leh login mybank 2u baru..eeeeeeeeee

haiyyyoooo...minta maaf sapa yg kerja mybank ya..why la u all bg informer yg berbeza2..myusahkan customer je...kalau aku buat kad br mggu ni..dorang kata xbleh..siap la aku jd hulk kat kaunter pentayaan tu..huk huk huk =P




RM2,700 tu....harapan tipis....nk dpt balik duit tu sbb tgk gaya nyer dorang kata aku yg salah =( padahal security maybank yg weak!!!!

19 comments:

Lyana MK said...

wahhhhh ilangg ker!!! sabo byk2 sygg

dyll basri said...

mcmtu la dealing dgn bank terhebat kat mesia nih.. sabar byk2 babe. g terus ke bank lagi senang so dat diorang bole nmpak ur expression + baru diorang akan rasa takut.. happened to me - nak cancell AMEX & Master credit card, and keep Visa. tapi dia g cancell my Visa credit card dan lebih best masa tu i tgh shopping kat indo. nak marah pun tak guna sbb nak call mahal.. balik je mesia, g tros bank - maki!!! nyusahkan orang.. biarpun benda tu dah jadi, at least kita puas hati. hak pengguna babe!!!

Adila Yusof said...

gerun i dgr psl u ni..i dh bace entry sblm ni..bykkan sabar ok..dugaan..semoga u lebih kuat..dan peringatan utk org lain jgk...i risau gak kes2 cmni...cmne blh jadi..xde private ke buat maybank2u..rasa nak close je i pnye..sabar byk2 k!insyaAllah hrap semuanya settle dgn cpt..

lovelyadibah said...

OMG! Rm2700.byk 2!pelis fight for ur right.leh wt byk benda dgn duit 2

Syima Syaz said...

saya check part 2, dah buat report polis...ok...tp biasanya kalau duit lesap macam ni,memang susah nak dapat balik..bkn nak bagi u rasa tak best ke, tapi sbb saya pun banker tapi bank lain... susah sikit lah...
kalau boleh, u call diorang hari2.rasanya dah almost 1 month kan status pending.push diorang n marah sikit.kata amount tu bkn sikit....

cik syahira (a soldier's gf) said...

assalamualaikum liza,

saya ada beberapa orang rakan yang berkerja sbg customer services ni. setahu saya, mereka akan semak maklumat kamu dan status terkini (masalah kamu) setiap kali kamu buat aduan.

biar pun 10 kali kamu call, 10 orang yang jawab sekali pun, mereka akan merujuk pada laporan aduan kamu. if 10 kali call, 10 updates dan mereka perlu ambil tindakan segera.

ada masa-masa talian kamu akan dihubungkan pada operator yang junior/ senior bergantung pada operator mana yang free. kalau operator yang senior mereka ni ada banyak sikit pengalaman dan mudah la beri maklumat yang tepat. kalau dapat staff yang baru dengan terkial-kial nak jawab call nak selesaikan masalah lagi.. susah juga la.

saya nasihatkan walk in ke bank, jumpa pegawai yang bertugas. jelas kan semula semua masalah kamu. perbincangan 4 mata macam ni saya kira lebih puas hati. cuba lah ye.

LittleSunshine said...

lyna: aah hilang dlm mybank2u =(

dyll: tu la pasal,mmg nk maki tp org ni xreti la sbb dorang ni lau kt opis dorang berlagak skit..lau dlm tel best sikit mrh!!hu3 mmg hak pengguna tp dorang mcm &*%&*(

adilla: gerun xgerun,,realiti dh ramai yg kena.entah2 org dalam jer.if ada mybank2u abaikan msg2 or email2 from bank

LittleSunshine said...

lovelyadibah: mmg banyak..mmg tiba2 rs nk fight gila2 sbb tgh sangap nk beli brg kawen..

syima: oh ya ke.tq the info..rasa nak push gila2.sbb ms kejadian tu liza ade call bank negara,dorang ckp sepatutnya liza mmg boleh dpt duit tu balik n bwk berbincang..tgk la nasib mcmane ,,lucky or not..sbb polis ckp mmg duit xdpt

cik shahira: ermm..thanks,,betul juga tu,so liza nk call hari2 biar customer service tu tensen lyn liza yg nk marah2 ni..lau hilang rm2.70 xpela...lau dorang xamik tahu juga,kn face 2 face ..tp mslh nya..cwgn yg liza pergi ni pegawai dia kerek!!

Adila Yusof said...

sblm ni mmg pnh bace paper psl kes ni.tak sangka jd kat liza jgk..kalo dorg still acuh x acuh u blh sue maybank yg dorg ni xde security utk customer dorg..sabar jela..insyaAllah moga2rezeki liza makin bertambah lepas ni..

LittleSunshine said...

adilla: tu la ade gak kwn liza kata dh pnh msuk paper..liza jenguk2 forum rupa yer strt 2009 mmg dah ade kes..but semuanya dr mybank2u shj..polis suruh liza saman dr segi security...tp..ingt senang ke nk saman2 ni..lainlah ade sponsor lawyer..tu la liza sbnrnya nk hak pengguna n mangsa2 lain n bakal2 yg akan senasib...

♥♥ eija ♥♥ said...

ishhh..
kenape lah yekkk boleh deal dengan bank macam tuu...
ja pun ada sekali kena... nak tu lah nak nie lahhh.
padahal keje diaorang lambat jugak,,
kan...

:: noremy bte rahmat :: said...

folo & BW..

mehla jenguk belog ai..

salam kenal! (^_^)

LittleSunshine said...

eija: bila tel mnta byr hutang punya laju suruh byr cepat..lau kes mcm ni buat xtau jer..ada gak kena lempang..hu3

noremy : oarait..nnti liza link. =)

.hasina. said...

diorang tak reti buat kerja tu.
camne la boleh dapat kerja kt maybank.
kalau saya da mengamuk da tu. huhu

LittleSunshine said...

mmg la nk mgamuk ni..redha ttp redha..tp kn usaha gak..2,700 tu boleh mcm2 utk brg kwen..kang bgtau papa najib br dorang sedar kot!

MIZZ SUE said...

ishh..sabor tau..dl roomate su hilang 900 kan bank islam..siap ckp bukan rezeki dia,dia halalkan ..perghhh..org alim mmg cam ni...kot.

LittleSunshine said...

masalahnya liza xalim..he3..xdpt tu 1,tp yg geramnya dorang lembap buat keje.tel je semua xtau ape2

Syima Syaz said...

syahira punya comment memang betul...better walk in dan mintak 1st officer yang attemp call hari tu settlekan ASAP.kadang2 bila kita tak walk in, diorang akan buat tak tau je dan biar kan kes pending...
kalau tak settle within 3 hari waktu bekerja, gi report kat bank negara.simpan semua polis report, n catat semua masa u call bank.

LittleSunshine said...

sudah..kelmarin liza pergi bank..staff tu ckp mmg xdpt balik duit tu..alasan please ignore email/call dr org yg xkenal..& pihak mybank xpernah keluarkan email for update accounts.
mrh pun xguna,staff mybank mmg hampeh..semalam call kata nk bg surat la apa la..bg report kat cyber security la..mcm2 alasan

Save the Date


* Merisik : 13/9/2010
* Engagement: Maybe No
* Solemization: 21Oct2011
* HerReception:22Oct2011
* HisReception:23Oct2011