Thursday, January 13, 2011

Khurafat mmg seram!! Perjanjian Syaitan

Salam,
sudah tido ke kwan2 ku ni.aku br je br lps tgk wayang kat Port Fav Brem mall.
Ptg td, housemate msg ajak tgk wayang Citer KHURAFAT..aku mc biasa, sila belanja ya!!
Baik sungguh housemate ku yg sll taja..he3..

OK..conclusion after aku tgk mmg best drpd 5 aku 5/5 kategori seram la..aku xpnh tgk wayang citer seram.tp entah kenapa filem ni aku mmg xsbr2 nk tgk.mungkin sbb shamsul yg director.aku bukan minat kat dia, cuma aku respect dia ssb muda2 dh teror bab2 buat filem/pelakon yg hebat.be4 ni dia byk cerita aksi, so aku nk tgk dr segi cerita seram plk..

Sesiapa yg rasa free2 tu tgk la ya.xnk xpe..xpaksa.Aku juz share infom je..he3..ok ni aku copy paste sinopsis cerita Khurafat



Sinopsis Khurafat:- Khurafat mengisahkan perjanjian terlarang dan salah satu bentuk penyelewengan dalam aqidah Islam diantara manusia dan syaitan, sesuatu yang amat ditegah dalam agama suci kita. Tapi manusia tanpa mengira akibat .. membelakangkan Allah, disokong dengan nafsu dendam serakah akhirnya hanyut dengan bisikan syaitan.

Kisah bermula dengan Johan, seorang pemuda yang bekerja sebagai Pembantu Hospital. Sudah berkahwin dan mempunyai seorang isteri bernama Aishah. Pasangan ini diawal perkahwinan hidup aman dan bahagia namun tanpa disangka trauma melanda dipertangahan jalan. Mereka sering diganggu oleh lembaga aneh. Bermacam-macam usaha telah dilakukan namun gangguan itu tetap berterusan. Ini amat menakutkan mereka lebih-lebih lagi Johan. Kehadiran seorang perempuan tua misteri … ditambah dengan munculnya bekas teman wanita Johan bernama Anna yang bersiakp pelik dan menakutkan menambahkan lagi episod trauma pasangan ini…

Anna sentiasa menganggu Johan walaupun ketika Johan bersama Aishah. Ini menyebabkan Johan bertambah runsing. Tidak lama selepas itu Anna ditemui mati bunuh diri dengan mayatnya tergantung. Kematian Anna adalah kemuncaknya perkara-perkara aneh yang berlaku dalam hidup Johan. Bayangan Anna mula menganggu Johan mahupun Aishah. Hidup Johan semakin tertekan. Setelah diasak pelbagai kejadian aneh akhirnya barulah terungkap segala misteri. Johan akhirnya akur dengan kesilapan silamnya… perbuatan Khurafat yang diamalkan kini menuntut haknya dan Johan terpaksa membayarnya dengan harga yang amat tinggi.

Kesimpulannya Khurafat adalah satu amalan yang mengalih pergantungan manusia daripada Khalik (pencipta/Allah) kepada makhluk (yang dicipta). Di dalam Al-Quran terdapat beberapa ayat yang menyeru kepada pergantungan kepada Allah dan menolak kepercayaan terhadap yang selainnya bagi mendapat kebaikan dan menolak keburukan. Yang memberi segala kenikmatan dan keyakinan hanya Allah. KepadaNya seluruh makhluk bergantung.




::: Antara2 scene yg seram :::



8 comments:

Anonymous said...

Mmg nak tgk sgt citer ni.. Nextweek kot br dpt tgk..

Ajwedding said...

nextwek dh xlm dah...sila stanby bantal peluk di sisi ya..ha3

{ Miss Syahira } said...

assalamualaikum dear.

saya teringin nak tengok cerita ni gak. sebab syamsul yusuf yang direct. kalau cerita-cerita ahmad idham macam dah boleh agak gimmik-gimmik dia..

Unknown said...

saya tak tgk lagi citer ni huhu

adventure mama said...

saya baru je tengok tadi..hehe..seram jugak la cite die...syabass.. :P

yanamib said...

hoh gilo...mmg xkan tgk aa cite ni..ai penakut! lalalala~ =P

Ajwedding said...

tengok2 jgn xtengok..td liza gi tgk faster..tp msh penuh org nk tgk citer khurafat.. =)

Anonymous said...

hermes bag
supreme clothing
off white clothing
fear of god outlet
kyrie 8
jordan shoes
supreme new york
jordan shoes
supreme hoodie
yeezy outlet

Save the Date


* Merisik : 13/9/2010
* Engagement: Maybe No
* Solemization: 21Oct2011
* HerReception:22Oct2011
* HisReception:23Oct2011